En arbetsdag hemma, med mina hjärtan

Idag jobbade jag hemifrån, väldigt skönt! Det var riktigt längesen jag jobbade hemifrån sist. Något jag borde försöka utnyttja lite oftare men jag vet att chefen gillar när man är på plats... Jag startade i vilket fall upp morgonen med en promenad med Edvin och sen lite tända ljus. Mysmorgon framför datorn där jag hann med en hel del tyckte jag. Sedan slutade jag jobbet vid lunchtid för att åka iväg med Freja till öppna förskolan. Det var en föreläsning idag med en pedagog som pratade om allt runt att sätta ramar för barn samtidigt som detta blandas med kärlek. Det var som jag sa till henne att med kärlek så kommer man väldigt långt! Hon svarade "Jag älskar Astrid Lindgren, kärlek, kärlek och sen lite mer kärlek". Inte helt ute och cyklar i alla fall. Med kärlek menar jag då inte att hon ska få allt hon pekar på, absolut inte! Hon behöver, precis som alla barn, lära sig att man kan inte få allt. Ibland måste det ligga jobb bakom för att man ska få något och ibland får man det helt enkelt inte alls. Hårt det där lät... men det är ju så. Jag får ingen lyxbåt även om jag hemskt gärna vill ha en!  Men sånt där lär man sig väl automatiskt, kanske vissa tänker. ALLTSÅ NEJ! Detta kommer med uppfostran, värderingar och sakers värde. Sånt här är det jag som förälder som ska visa mitt barn. Förskolan lär inte ut det, skolan lär inte ut det utan det är jag som har satt Freja till världen som är ansvarig för att hon får sunda värderingar. Jag uppfostrar mitt barn i första hand, inte skolan. Även om skolan hjälper till när inte jag är där! 

(null)

(null)

Freja, Vardag | |
Upp