En logisk anledning till Frejas sömn

Det fanns en väldigt självklar anledning till att Freja sov så oerhört mycket igår. Hon hade feber! Jag tyckte hon kändes lite varm på kvällen så vid blöjbyte testade jag med febertermometern och då hade hon 39 grader. Men det märktes inte på henne direkt, skrek inte, var väl lite gnällig men tror hon mest var trött så vi gav faktiskt inte någon alvedon. Ju mindre sånt desto bättre tänkte jag, nu när hon ändå knappt verkade påverkad av febern. Hon sov dock väldigt hackigt i natt så för min och Pontus sömns skull kanske det hade varit fint med en alvedon att sova på, men vi överlevde :) Hon vaknade väl varje timme, ibland med fem minutersintervall. Vid halv 10 i morse tog hon morgon och febern är i princip borta, strax över 37 grader. Så nu är vi ute på promenad, med en paus på Ekudden. Freja kryper runt på en filt med ordentligt med kläder på sig för att inte frysa. Jag njuter av solen och Edvin spanar. Vissa badar... burr, några ska paddla kajak och andra (äldre män) leker med sina radiostyrda segelbåtar, Hähä.

Semester | |
Upp