En stund i nuet

Jag och Edvin tar oss ett avbrott från all stress och alla måste. Sitter tillsammans på en sten, min kompanjon och jag, och bara njuter av sol i ansiktet och Edvin spanar på alla människor och hundar som går förbi. Han sitter här bredvid så lugnt och fint, en bra passivitetsövning just nu när jag har tid. När jag har tid att bara leva i nuet, just precis nu. Solen skiner vilket ger lite vårkänslor och jag vägrar låta mig själv tänka på annat än att vara här just nu. Hur fantastiskt?! Ibland måste man stanna upp och bara se livet, känna med sina sinnen. Jag längtar tills jag kan sitta här barfota och känna in marken och jorden. 

Just idag, just nu det jag grönt gräs, promenerande människor och nakna träd som väntar på sin gröna klädsel. Jag hör fötter i grus, brus i träden och rullande hjul i grus. Jag känner lukten av friskhet, natur och sheltiepäls :) 




Vardag | |
Upp