Gårdagens joggingpass

Det blev två joggingpass på raken den här veckan och jag vet inte riktigt om det var helt rätt av mig. Igår var första gången som jag kände att det var lite motigt och jag var omotiverad. Jag ifrågasatte varför jag gör detta, det blir ju ändå skitkallt snart och då lär jag väl knappt kunna springa ute för att jag lär bli förkyld. Många ursäkter, många frågor. MEN jag tog mig runt! Jag gjorde det och jag var glad över att ha gjort det efteråt men det var jobbigt. Det var jobbigare igår än det var i onsdags så det var nog lite synd att jag inte hade längre vila mellan gångerna, men det kommer det bli i nästa vecka! Min kropp och mina muskler behöver vänja sig vid den här typen av belastning då den inte har utsatts för det särskilt mycket förut. Cykling är liksom inga problem och likadant styrketräning för det har jag gjort kontinuerligt i över 5 år nu. Cyklat har jag gjort så länge jag kan minnas.
 
Men det är bara att ta nya tag och se fram emot söndag då jag ska köra nästa pass! Fick dessutom en så uppmuntrande kommentar från Amanda på ett tidigare blogginlägg så det ger lite extra kraft! :)
 
 
Löpning, Träning | Löpträning, Nybörjarlöpare, börja med löpning, löpning, träningsblogg | |
Upp