Galen dag!

Vilken jäkla tisdag det blev! Efter jobbet så stack jag till gymmet o träffade Lisette och vi körde ett dunderpass med ett antal reps och ett antal set! Vi körde skiten ur oss kan vi väl säga :) Det var gött! Sen skulle vi vidare upp till Spång för att planera inför roadtrippen som går av stapeln på fredag! Vi går ut från Actic och svänger runt hörnet vid Lindex och går Nygatan fram mot Spångs trappuppgång. Då ser vi en cyklist komma nerfarande från Komministergatan (som är en ganska brant backe) i en jävla fart!

Hon cyklar rätt mot Team Sportia och där är trottoarkanten hög, så jag hinner tänka att det där inte kommer gå bra. Och då brakar hon i backen, gör typ en volt över cykeln och bara faller handlöst! Jag och Lisette blir först chockade och sen fattar vi oss båda två och springer över gatan för att se hur det gick med henne. Först ligger hon alldeles stilla och sen börjar hon röra på sig och hon har en hel del blod som kommer från ett sår i huvudet.

Hon bara skriker och vi vet inte riktigt vad vi ska göra, då hon har blod rinnande här och var. Det droppar på kläder och på asfalten. Vi frågar hur hon mår, var hon har ont. Då kommer en kille springandes och han säger sig vara hennes man. Lisette frågar om vi ska ringa ambulans och det vill han att vi gör.

Tjejen verkar förvirrad och skriker mest och har ont. Sen ser han till så hon ligger ner med en väska som stöd för nacken. Och klappar lite på henne. Men hon tystnar och blir medvetslös under en stund, så vi tjatar att han ska prata med henne - eftersom dom pratar samma språk. Han slår henne lite på kinderna. Hon pendlar mellan medvetslöshet och medvetande. Efter 6 minuters prat med 112 kommer ambulansen. Tur att dom kom så fort!

Förmodligen hade hon skadat huvudet rejält och skadat handleden. En rejäl bula hade hon i huvudet och det blödde en del. Lisette tyckte även att det såg intryckt ut. Jag hann inte avgöra så mycket, då adrenalinet bara sprutade i kroppen och man visste inte hur det skulle gå för henne. Det hade ju inte varit någon höjdare om vi inte fått liv i henne.

Så det var min tisdags kväll det! Gick sen, efter dessa 10 hektiska minuter, upp till Spång och planerade inför helgen, som sagt. Som det ser ut nu är det jag, Lisette, Spång, Niklas, Christopher och kanske Filip och Rikard. Jag hoppas det blir vi! För då är vi ett jävligt härligt gäng som åker :) Men vi får se.. de två sista var inte säkra än. Pengar och sånt ni vet. Det är ett problem...

Men hoppas ni haft en lugnare kväll än mig idag! Peace out.

Allmänt | |
Upp