Full rulle och hårda puckar när man studerar!

Nu har jag suttit och pluggat i ungefär 3 timmar. Jag har läst ut en 300 sidor tjock bok sen igår. Och jag har skrivit ihop 1,5 sida recension på den och ytterligare en sida reflektioner. Vet inte om jag är riktigt nöjd med reflektionssidan än. Skrev den bara direkt ur huvudet. Analyser är något jag tycker är roligt så där mal jag bara på :)

Nu ska jag relatera den här boken jag har skrivit en recension om till annan litteratur jag har läst och hur den skiljer sig. Kul va? Så jag har ytterligare några böcker jag behöver läsa lite grann i. Det här blir den svåraste punkten!

Sen ska jag utveckla en fråga eller tanke som jag vill ha som utgångspunkt på seminariumet på fredag. Är inte riktigt säker på vad jag vill där än...

Sen ska jag hitta en artikel (som jag har hittat) inom management som intresserar mig. Sen ska jag skriva vad artikeln handlar om, varför den intresserar mig och vad jag skulle vilja ta reda mer på inom den här artikeln och vilka reflektioner jag får utifrån den bok jag har recenserat.

Det var väl en lagom uppgift såhär första veckan då man är tillbaks på universitetet, don't you think? ;) Har även en bok på 400 sidor som jag skulle behöva läsa i helgen. Snacka om att verkligen vara tillbaks i skolans värld!

Nej, nu ska jag börja plöja igenom böcker!


Veronica pluggar ;)


Har köpt en jätte smidig klädhängare också! Så nu kan man faktiskt sitta i min fotölj igen!
Allmänt | |
Upp