Allt om min träning - från början till idag.

Som de flesta som känner mig vet, så har träning blivit något av det roligaste jag vet! Jag har nu tränat och följt min egen träning sen augusti 2010. Det är inte ens ett år, men det har ändå hänt en hel del sen dess! Så nu tänkte jag berätta lite grann om vad som har hänt med mig och min kropp sen jag började träna.

När jag gick in i sommaren 2010, efter att ha gjort mitt första år på universitetet i Örebro så kändes det som att jag bara stog och trampade på samma fläck. Jag kom ingen vart och jag mådde inte så bra som jag ville må. Men i slutet av juni vände det lite grann. Jag träffade en riktigt härlig kille... Sen under hela juli så mådde jag fantastiskt bra! Jag och Charlotta träffades minst 6 ggr i veckan efter att vi jobbat och bara hade skit roligt!

I början av augusti var jag fast besluten att jag skulle börja på gym. År 2009 rasade jag i vikt , från 56 kg till 52 kg, på bara några veckor. Jag lyckades gå upp ungefär 3 kg men sen ville det inte mer. Hur mycket jag än åt, så gick jag inte upp mer. Jag ville gå upp mer i vikt. Jag ville känna mig nöjd med mig själv. Jag ville åstadkomma något och komma någon vart! Därför började jag träna. Jag hade det lite kämpigt i början, då jag blev sjuk under 1,5 vecka och fick ligga inne på KSS i Skövde.

Men jag tog tag i livet och när jag började med träningen på allvar så var mina mått, den 5/8-10

Vikt: 55,6 kg

Överarm: 25 cm
Underarm: 20 cm
Midja: 65 cm
Byst: 83 cm
Stuss: 95 cm
Höfter: 81 cm
Lår: 48 cm
Vad: 37 cm

Vad jag har fått höra från mina vänner så var jag väl inte särskilt mycket att hänga i julgranen. Det fanns inte så mycket på min lilla kropp.


Bild från den 3dje juli 2010, på Stora vite sand, Brommö.

Det var härifrån jag började. Jag har sen dess i stort sett kört 3 styrkepass i veckan, med vissa veckor då jag tvingats vila pga sjukdom eller att min kropp har sagt ifrån. Det är viktigt att vila då och då, så att kroppen får läka ordentligt. Då man bryter ner musklerna medan man tränar och de byggs upp under viloperioder. Lite då och då har det varit lite mycket alkohol, vilket inte är bra när man tränar. När jag gick in i 2011 så var mitt första nyårslöfte att inte dricka något på hela januari. Och det klarade jag och mer därtill!

Tror inte jag drack förrän i slutet av februari. Jag har inte varit jätte full sen juldagen, utan har druckit en vinflaska max och kommer ihåg alla mina kvällar. Det känns bra. Mogenhetstecken? Jag vet inte :)

Då jag tycker att styrketräningen är fantastiskt roligt så har jag sen nyår har en vägning och mätningsdag var fjärde vecka. Mycket roligt att se hur det går för mig tycker jag! Det är motiverande. Jag har inte blivit jätte stor under de här månaderna och det har jag inte velat bli heller. Jag vill bara känna mig mer nöjd med mig själv och det gör jag. Men jag är inte riktigt där jag vill vara än.

Och nu är ju sommaren på väg så har tänkt lägga i en liten extra växel. Och det blir mer kondition fram igenom, det blir det. Och idag var det en vägning och mätnings dag! Så här kommer dagens mått:

Vikt: 58,6 kg

Överarm: 28 cm
Underarm: 25 cm
Midja: 65 cm
Byst: 84 cm
Stuss: 96 cm
Höfter: 82,5 cm
Lår: 53 cm
Vad: 36 cm

Som ni kan se har armar och lår ökat med omkring 3-5 cm sen innan jag började träna. Annat har ju ökat respektive minskat också. Jag har även gått upp 3 kg sen dess. Det känns bra och jag trivs! Jag fortsätter på det här spåret så får vi se hur det går helt enkelt. Några bilder från idag:


Dagsform.


Dagsform.


Jag vet att jag inte är den mest vältränade personen och jag är inte ute efter att försöka antyda det heller. Men jag tycker att detta är riktigt roligt och jag trodde aldrig att jag skulle lyckas gå upp i vikt. Men genom myskler så har jag lyckats! Det känns riktigt bra och jag rekommenderar alla att börja träna! Man mår bättre och känner sig i allmänhet mer nöjd med sig själv :)

Mitt motto: Man kan om man vill!
Allmänt | |
#1 - - Marie:

Hej!

Tittar in här ibland. Vet att du skriver en del om träning.

Man blir inspirerad när man läser sånt här. Fan vad kul att det gått så pass bra på så kort tid! :) Ska försöka snappa upp lite tips. Kan ju vara bra med vägning och mätning för att se resultat.

Lycka till!

#2 - - Veronica:

Hej!

Åh, så roligt att höra! Blev väldigt glad av din kommentar :) Styrketräning ger resultat fort! Under tidens gång så pendlar man både upp och ner, allt beroende på hur man lägger upp träningen.

Men vägning och mätning rekommenderar jag starkt. Det motiverar :)

Tack så mycket!

Upp