När suget faller på - åh vad jag längtar då!

Åh, sitter här och bara fantiserar iväg. Tänker på varma stränder, underbar härlig sol och en brunbränd kropp! Jag och Charlotta har pratat om att faktiskt åka utomlands nästa år, när jag har slutat skolan och innan jag börjar jobba. Det vore katastrofalt gött! Är riktigt sugen. Var sugen redan i år, men det var ingen som kunde åka med mig när jag hade möjlighet att åka och sen jobbade jag ju i princip hela sommaren.

Hon var lite sugen på Turkiet. Jag är lite sugen på Grekland. Eller Italien. Fast .. åh, det finns jätte många härliga platser att åka till ju! :) Och vi får försöka planera. Och jag kan inte planera förrän jag har fått mitt schema för nästa år. Och det får jag inte förrän nästa år när jag har kommit in på FEK B och sådär.

Men hur underbart är det inte när man kliver ur planet och möts av en varm vägg. Den där speciella luften som är lite små svår att andas. Oftast har jag kommit fram på kvällen och det är kolsvart. Den där utländska mörka natten. Morgonen därefter vaknar man tidigt och man är helt exalterad! Ner till stranden? Nu nu nu nu!

Man slänger i sig frukosten och vill bara ut i solen. Smörjer in sig med solkräm för att inte bränna upp sig totalt första dagen. Med ett leende på läpparna, ett pirrigt sug i magen och med handduken i högsta hugg. Och inte att förglömma - en flaska vatten. Beger man sig av ner till stranden. Solen värmer skönt, det är inte riktigt lika varmt som det kommer bli sen när solen står högst på himlen.

Man hittar en bra plats på stranden och slår sig ner. Nöjd och glad! Lägger sig och bara njuter. Andas in, andas ut och fyller lungorna av nöjdhet, av frid och av en tillfredsställelse som inte är av den här världen! Man vet att man ska tillbringa dagen där i solen blandat med sköna dopp i uppvärmt vatten - vad är bättre än det?

Jag längtar utomlands - till varmare ställen! :)

Mums <3


Turkiet -08


Turkiet -08. Kom då, vad väntar du på? ;)


Turkiet -08 :)


Turkiet -08, Alanya


Turkiet -08, Alanya


Mallorca -09


Mallorca -09


Mallorca -09


Alcudia, Mallorca -09


Mallorca -09


Alcudia, Mallorca -09


Hatt på Mallis -09


Mallorca -09

Nu är ni väl sjuuukt trötta på mitt utlandsresasnack och alla mina utlandsbilder, men fyfan va skönt det var o kolla igenom dom. Jag längtar otroligt mycket utomlands till värmen nu när kylan börjar komma hit alltså! Och solen som var idag fick mig att börja tänka på sköna, soliga tider! :)

Pusssss

Allmänt | |
Upp