Dagens citat får bli : "In, titta, hitta, köp, ut"

Idag gick man upp vid 9 , fyfan va bra man är! Haha. Sen bar det iväg mot Skövde vid 10. Sved lagom i ögonen av någon dum anledning. Slutade med att jag, pappa o bror sprang igenom Elgiganten, Siba och Onoff. Men jag hittade en värdig telefon trots allt. Sen gled vi runt. Blev lunch på Max, bättre än donken iaf. Sen hem och dra till gymmet. Mums! Gick över förväntan idag, så är nöjd för en gångs skull :)

Hm, min pt påstår att jag har för höga krav på mig själv. Men på träningen är det bara jag. Det är ingen annan som misslyckas, utan det är bara jag. Det handlar om hur långt jag kan pusha mig själv. Vet att man inte bör slita ut sig totalt, men det är så att jag vill göra det på varje träningspass. Det ska göra ont, det ska kännas. Det är det enda som leder till att jag orkar mer. Till ett bättre självförtroende - att jag klarar det!

Sen kom jag hem, åt lite grann. Sen kom Charlotta vid halv 8. Diskuterade nyår och nu har vi kommit fram till en lösning. Det blir nog bra. Det är bara en dag kvar tills det är 2011. Det känns lite konstigt. Nästa år blir jag 21 år gammal. 21 år ung (?) . Ett nytt år. Varför är det så speciellt med ett nytt år? Ännu mer tid, ännu mer press och ännu en anledning till att man ska bli nojig och tycka att livet rinner ifrån en.

Imorgon är dagen då många anser att de ska ta tag i sitt liv. Ta tag i sitt liv för att nyår är en vändpunkt. Är inte varje dag en vändpunkt? Vad är det för skillnad på idag? Vad krävs för att en människa ska ta tag i sin situation? För att förstå! Vändpunkt. Varje jäkla dag är en vändpunkt! Låt varje dag vara en bedrift, behöver inte vara någon stor. Tror en liten räcker. Kanske inte bara av egoistiskt tänk heller.

Nu är det ju faktiskt en afton imorgon, väldigt många kommer att vara fulla. Jag kommer vara en av dom. Dock inte rejält, då jag bara har en vinflaska och en liten champagneflaska :) Men det lär räcka. Vill att min kropp ska kunna köra igång ordentligt o träna nu efter nyår, så detta blir awesome!

Uppdateringar kommer längre fram ;)
Allmänt | |
Upp